5 nov - belmont, meeting pub, hemma

Måndag

 

En ny vecka har startat och nu är det inte alls långt kvar!

Jag drömde att pappa hade gjort en gööörmäktig slags flomeride, fast denna var mycket större och gick snabbare! Det var dock inga jättestup, utan det gick ganska snabbt i en bana hela tiden. Den var ny och fräsch och vi åkte en gång, sedan när Kristin också ville testa, så sa pappa att vi bara hann köra en gång.

 

Vaknade kvart över 9 idag och skyndade mig upp! Gick på toa, tog de två sista kakorna i munnen, två äpplen och en banan i en påse, blötte ner håret lite snabbt på ytan och borstade ner det för att få ner tofsbucklan och tänkte ansiktet snabbt och strax innan halv satt jag i bilen och gasade till Belmont.

 

Ringde både Sam och Anne för att meddela att jag skulle bli några minuter sen, men ingen svarade. När jag kom dit kom jag in i andra sången
'Stamp your feet, everyone together, stamp your feet as the music goes around.
Stamp your feet, everyone together, stamp your feet stand up, sit down
'.

Sedan körde vi på. Fikat gick fort idag. Jag och Anne serverade te och kaffe och jag lekte mest med barnen och bebisarna. Lilla blonda Abi är ju bara för söt och hon gillarmig, det syns! ;) Hon var ju så blyg i början, men idag visade hon mig sin rosa klänning med svarta hjärtan på och sina matchande tights som var svarta med rosa hjärtan på. :)

 

Jag plockade ihop leksakerna efter testunden, samt instrumenten/materialen när vi var klara med andra sångstunden. Jag tog Henry i godnattsången och gjorde även Magic music tree båda gångerna.

Vi hade lite problem med pengarna när vi räknade ihop allt på slutet, för det var £5 för mycket som vi inte vart det kom ifrån.. Sam sade även att vi skulle ta de pengarna och dela ut julbonusen, men Anne sade att det var bättre med en check. Debbie fick £40 för ett tillfälle och vi har 10 tillfällen per termin och behöver köpa in lite saker och instrument för pengarna, men det måste ju bli minst £20, annars kan man lika gärna vara utan.. Jag vill verkligen inte låta otacksam, men £50 hade inte suttit fel! :) Så mycket som de går i plus nu för att ta allt till material. Sen kan man ju tänka att Sam faktiskt gör mest. Hon leder sångerna, har planerat och Anne spelar piano, men jag skulle ju kunna spela gitarr faktiskt. Bara jag får övat lite och har en stämmare, så kan jag ju spela massa barnsånger. Går ju att spela hur mycket som helst på tre, fyra ackord!

 

När jag kom hem, så gjorde jag två rostade mackor med lite majonäs och spelatblad och packade ihop pysslen som jag skulle visa Tony inför Messy church, tog en morot och gick till Tony kvart över 12. Jayne smsade mig då också och frågade om jag kunde vara barnvakt imorgon till Emanuel kl 8.15-10 och det kunde jag! :)

 

Möte

När jag ringde på hos Tony, så var det ingen som kom och öppnade. Det kom rök från ventilen, så jag trodde någon lagade mat, men tydligen inte. Ringde Tony 12.25 och då sade han att de var på väg från Coldhabour och skulle vara på puben om 10 minuter, så jag gick dit och väntade utanför. Det gjorde mig faktiskt lite sur.. Han kunde ju ha ringt och sagt det då istället! Jag kanske inte är den bästa heller på att vara i tid, men jag skulle i alla fall ringt om jag visste att någon väntade på mig!

Jag tog en kopp grön te och de tog varsin Americano, Tony betalade och så pratade vi om Messu church, Teen crew night i januari och att nästa vecka troligen är den fullaste veckan på året. Veckan där på är ju julveckan, så det blir en del där också, men sedan har jag lite ledigt :D Vet dock inte vad jag skall göra då, men kanske att jag kan dra ner till Southampton.. Dock vill jag ju helst att någon rolig på gymmet tar ut mig, så att jag även kan träffa ännu fler folk, men ah vi får se :) Annars vill jag nog dra till Catha, men hon skulle antingen jobba eller dra iväg. För mig, så spelar det ingen roll om hon jobbar, jag kan ju bara hjälpa till kanske ;)

Hur som helst.. Vi pratade även om bredbandet och att de kunde betala för en uppgrade om det behövdes, men jag sade att vi får kolla hur det har gått den här månaden och ta det efter det. Jag gör mitt minimum nu och eftersom jag inte har folk att umgås med på fridtiden, så blir det ju datorn som är min vän och då är jag ute på internet mycket och det måste allt bli lite hemladdningar och youtube också...

 

När jag kom hem poppade jag lite popcorn, tog ett äpple och kollade på Grimlings som hade laddats klart under dagen (ladde även hem Twilight 1-3 inatt). Jag somnade efter ungefär en halvtimme av filmen och vaknade några timmar senare och kokade grönsakssoppa på broccoli, blomkål, lök och morötter. Jag fyllde den mellersta kastrullen så att jag skulle slippa laga något nästa gång jag var hungrig. Medans soppan kokade i ca 45 minuter, så såg jag lite till på Grimlings och var ute på nätet lite. Soppan var sönderkokad, men det gjorde det bara lättare att äta! Tog två skålar, sedan var jag mätt!

 

Läste på Maja Johanssons facebook att det snöar i Sverige, så det fick mig att leta lite bilder och göra om till julkort. Jag tog min Londonbild, Cathas (blev inte klar) och Volontärbilden!

Är faktiskt väldigt nöjd med denna! Lade upp den i min Englands-grupp på Facebook!

 

Svarade även på massa mail, fixade lite på Early Year Music Group på facebook, fixade lite ungdomar från Teen-crew till att hjälpa till den 18e på Christingle + att jag gjorde en facebookgrupp som jag döpte till Teen-Crew.

 

Tog en dusch vid 00.30 och lade mig och bloggade för dagen! Hade på TV:n, men fanns inget bra! Såg slutet på Sorority girls med Sigma Gamma och tjejen som jag ville ha ut åkte också. En liten bitch..

Mådde lite illa vid 2.. En anledning är nog alla kakorna som jag tryckt i mig de senaste dagarna och att jag har sovit så dåligt och inte ätit tillräckligt.

Somnade till Gremlins (från 1984) kvart över 2. Hann inte se klart hela, för mina ögon stängdes innan tre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0