31 dec NYÅRS/SkypeAFTON - I wanna marry the night, Skypeafton med C+C, bakade morotsbröd

Lördag

 

Vaknade halv 2 idag. Snoozade bra länge av väckarklockan! Inget sms idag inte..

 

Dröm:

Drömde om gymnastiken inatt... Att Kajsa Sundkvist spottade en tjej som ''stod på händer'', fast hon stod på axlarka istället, och hade armarna rakt ut på golvet.. Jag såg ner på allt i fågelperspektiv och helt plötsligt var det som att allt var på facebook och Finn sa nånting, så tryckte jag på gillaknappen, fast var med Victor Christiansson och vi var inne på hans facebook, men det gjorde ingenting att jag tryckte på gillaknappen för honom..

Sen, så hoppade jag på kryckor och det var därför jag hälsade på och med hjälp av ena kryckan tog jag upp mitt ena ben i en stretch och kom hela vägen upp, utan att det kändes! ÅÅåååååååh, vill verkligen kunna det!

 

Victor somnade igår, så när jag satte på datorn när jag vaknade, så berättade jag om drömmen, haha. Han frågade vadfan jag hade rökt. Haha, men drömmar kan ju va lite konstiga..

 

Kollade klart på Rudolph the red nose reindeer på Youtube sedan :) Minns att jag såg den första gången hos min granne Matilda Andersson när vi var små :)

 

Klockan 4 satte jag mig och sydde lite mer, bland annat min kappa, bruna tightsen och började på det håliga linnet.

4.45 ringde Emma och Ian på dörren och sa att de skulle åka bort en vecka för att åka skidor. Kul för dem!

Skypade kort med Catha, fast bara med skrift och tog lite ärtor och majs till middag.

 

Skypade med Carro från halv 6...

Snackade med en tysk tjej från Au pair i Guildford and around som heter Kathleen Kraftschik på chatten och hon sa att hon ville åka till London och fira nyår, men hennes kompis fick förhinder. Då sa jag att jag kunde åka med henne om hon ville, men sen så fick hon andra planer med nån Catherine eller nåt och jag kunde inte komma dit, för hennes host family var tydligen konstig.. Aja, fortsatte med Carro i några timmar!

 

Jag hittade en blogg om viktminskning och vi kollade på gamla bilder på mig, typ nyår 2009 när jag var hos Tommy och kom i min 36:aklänning!!! :O Åh, va fin jag var då!!! Anyway, här är bloggen:

http://varstafeta.shapemeup.se/

 

Åt en skål tonfiskröra också, men det smakade skit idag..

 

I wanna marry the night (org. titel I'm gonna marry the night - Lady Gaga)

http://www.youtube.com/watch?v=Eppea57AHr0&feature=g-vrec&context=G2225504RVAAAAAAAABg

 

Catha kom in våran koncersation efter 3h och 20 min :)

 

Carro pratade även om den här boken och alla vet ju att jag inte läser, men JAG VILL BARA HA DEN NUUUU!!!!



Det kändes verkligen tråkigt att fira nyår hemma, men när tolvslaget kom (svensk tid), så kändes det inte så märkvärdigt längre.. Mer som en vanlig dag faktiskt. Jag och Carrobarro skålade med vatten och Catha drack en cider (ah, chokladmjölk innan ''tolvslaget'', men skålade med cider). Hon gick kvart över 11 (engelsk tid) för att prata med sin familj och sedan fortsatte hon fira med Bekah som var en aning full. De sitter ju nu i Camebridge.

 

Kokade tre ägg vid 10 på kvällen, för jag blev sugen, men de smakade fis, precis som de gjorde igår också.. Hm, vad är det för fel på de här äggen? :O Öppnade fönstret i mitt sovrum halvt för att få in lite frisk luft nu när det ändå inte var så kallt ute. Släckte såklart i rummet för att minska på krypen!

 

Dagens snack har legat i temat SVÅRFLIRTAD KÄRLEK... Ah, jag har försökt guida Carro till att spela lite mer svår i alla fall till Kira och hon har gjort samma till mig med Freddie. Vi har ju pluggat på lite, med hjälp av människans bästa vän - google - och kommit fram till våra egna tips:

 

* Kär-leken

- Den som gått in i leken får också leken tåla. Blir du sårad, så blir du. Sårar du, så sårar du. Don't hate the player, hate the game.

- Föreställ dig att du är i en fotbollsmatch. I dina tankar är vinsten är att bli tillsammans, men du måste vara berädd på att det är 50/50 - vinna eller förlora. Du har din taktik på hur du vill föra spelet, men det är inte säkert att den andra spelar efter det, för han har ju sin taktik. Spela därför försiktigt och medvetet. Dela gärna ut gula kort, men se upp för att få de röda.

- Fuska inte = ljug inte. En vit lögn däremot är ingen fara... (A)

 

* Som en dans - två steg fram, ett steg tillbaka.
- Först skall du få honom intresserad genom att visa att du är intresserad. Skicka lite sms, prata, var trevlig och le mycket.

- Var attraktiv i uttryck, kroppsspråk och utseende.

- ...Sedan gå över till passiv. När du har fångat hans intresse, så skall du backa ett steg tillbaka, så att han inte bara får, utan att han får känslan tillbaka av att jaga dig lite.

 

* 3-väntan

- Frågar han ut dig, vänta i 3 sekunder med att svara.
- Bestämmer ni ett klockslag, kom alltid 3 minuter sent.
- Vänta med svar på sms i 3 timmar. (Inte på varje sms)
- Om du tar hans nummer, vänta i tre dagar med att smsa /omvänt, så förvänta dig att han inte hör av sig på tre dagar.
För att visa dig lite passiv, vänta med att smsa/ringa honom på tre dagar när du väl har fått honom på fall (typ när ni har setts). Svara inte på hans sms heller. Han kommer bli galen och vilja ha dig. Vänta dock inte längre än så - det är farligt!
- Vänta 3 månader innan ni hoppar i säng. Klart man kan förföra lite för att krydda i relationen, men se upp för wasabin! Har ni gjort det redan första veckan, så har ni gjort allt... (inte lika intressant och spännande längre och det kanske tar mer än tre dagar innan han/hon hör av sig).

 

* Var upptagen

Säg att du är upptagen med något roligt, även om du har tråkigt. Tex 'är med en vän' och inte 'nej, är bara trött'.

 

* Var intresserad

- Ställ mer frågor än vad du avslöjar om dig själv. Då verkar du intresserad och han vill få mer tid att veta saker om dig senare.

- Ställer han frågor, svara då med en fråga.

 

* Var chill

Om du vill träffa honom och han säger att han kommer hem sent för att han är ute med grabbarna, så säg bara okej. Följ inte upp honom/jaga honom inte genom att säga 'aha, när då?'...  Killar gillar självständiga tjejer.

 

* Var säker på dig själv

- Även om du kanske inte har världens bästa självförtroende eller självkänsla, så VISA DET INTE!

- Om han försöker ändra på dig, stå på dig. Visst det kan vara bra med förändringar också, men snackar vi personliga saker, så är det alltså utseendet han vill åt och inte din insida.

 

* Var oemotståndlig

- Ha en positiv attityd med glimten i ögat. Var snäll.

 

* Var oberörd

- När han inte hört av sig på senaste. Typ om han säger 'förlåt att jag inte ringde i onsdags', så skall du svara: 'Oj, skulle du ringa? Det hade jag glömt'.

 

 

Förutom SVÅRFLIRTAD KÄRLEK, så har vi även pratat om mobiler, länder (visste du att Tyskland har 82 miljoner invånare? :O ), sprit, hashkakor och morotskakor :)

...vilket forstsatte i att jag började baka det. Inte hashkakor alltså, men morotsbröd :) ...som denna gången såg ut som kakor. 2.30 körde jag igång, lite annorlunda sats. Mindre smör, mer vatten, mindre jäst, mer morötter, glömde salt, mindre mjöl och adderade en mängd russin, men annars var resten som vanligt tror jag.. (från mitt recept den 27 december)

Klockan 3.30 smakade jag å det var HIMMELSKT gott!! De var görklibbiga, för jag hade inte så mycket mjöl, men det var PERFEKT, för då var ytan lite krispig och insidan var lite degig fortfarande. SUPERGOTT!!!

Det blev 23 st (- tre som jag åt och fick ont i magen, för de vägde typ ett halvt kilo var.. ne, men de var tunga i alla fall!) Skall ta till Catha på konferensen i januari, så att hon också får smaka. Skall se om jag kan skicka till Carrobarro också om de inte tror att det är hash i dem.. Visade Carrobarro mitt majablad ;) (Inte riktig, men det finns massa weed här på en åker). Har även druckit några flaskor vatten idag! :)

 

Slängde iväg ett sms till Andy kvart över 4 och önskade han ett gott nytt år och även några bosnier skrev det på fb också.. Carro ligger ju 5 timmar efter oss i England, så klockan är ju inte så mycket hos henne nu. Jag har sett till så att hon inte har smsat Kira, men hon har snackat lite med en annan tjej från Australien i alla fall och hon verkar vettigare! :) Hoppas på det bästa för Carro oavsett såklart! :)

 

Konversationen gick vidare på barnnamn, men det blev kort! Kvart över 5 var jag klar med bakningen (disken lämnar jag till senare) och efter 11 timmar, 56 minuter och tre nyårsfirande med Caroline Andersson, så kände jag att sängen lockade grymt mycket! En riktigt härlig dag (+natt/morgon) har jag spenderat med CIC-gänget och jag har lärt mig grymt mycket under den här kvällen!

 

Avslutade med att läsa allting för Carrobarro, vilket tog några minuter.

NATTINATTI!!!! :) <3

 

Slängde in bröden i frysen och borstade tänderna och hoppade i säng (städade bort sygrejjorna från sängen) och lade mig vid 6 på morgonen. Imorgon skall jag INTE ställa väckarklockan i alla fall!!!

När jag hade stängt av datorn och gick in i sovrummet, så stod TV:n på och jag hade sett på en reklam innan att de skulle visa the Fresh Prince of Bel Air från klockan 6 och hela dagen och när jag kom in kvart över, så var jag inte alls lika trött, så jag såg 1,5 avsnitt och sedan somnade jag! SKÖÖÖNT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0