30 dec - Sydde hålen, Gym Freddie sa 'Hej Sötnos' + Andy, skype C+C

Fredag

 

Sista dagen innan nyårsafton.. Vaknade vid 12 av väckarklockan. Fy, ville INTE vakna! Drömde om Tim.. och min kusin Olivia. Jag och Vincent tog hand om Olivia och jag gjorde välling till henne, som Emma Mureno hade lärt mig :) Det var mer drömmar med konstiga blandningar.. Brandövning med förra volontären Sofie Gustafsson som skällde på mig för att jag slank igenom grinden som hon skulle låsa för att barnen skulle lära sig att ta nödgången.. Det konstiga var dock att alla var först ute på en lekplats, men samlades sedan innanför skolgården, INSTÄNGDA.. :S

Hade träningsvärk i benen och ryggen idag! ...inget sms på mobilen som plåster...

 

Vid halv två satte jag på Yellowcard och tog fram sygrejjerna och började laga hål i kläder :) Slänger de när jag flyttar sen, men kan ju va trevligt att ha lite hela kläder här ändå, utan att behöva köpa nytt som jag ändå inte har plats med att ta med hem sedan.. Sydde nittightsen, vanliga svarta, bruna ''rid-tightsen'', lacktightsen, ett par gråa tights, stickade raggsockar, ett vitt linne och mina två svarta gymlinnen..

Blev inte klar, men när klockan blev kvart i 5, så tänkte jag att jag måste fixa mig! Vill vara på gymmet SENAST 6, för det stänger 8 idag..

Gjorde lite ärtor och majs och sminkade mig och fixade håret snabbt. Har blivit Yellowcard hela dagen, så bytte till Antian Kristiansson när jag sminkade mig. Det blev tjocka ögonbryn (tynar ut till smalt efter hälften) och fina böjda långa ögonfransar idag. Jag gillar verkligen ögonbrynen och det är ju alltid kul med lite förändring! :) Ser inte lika 'fjortis' ut längre..

 

Kvart i 6 blev jag klar.. Tog min 'It's all about me'-magtjocktröja ;) För att inte tala om fjortis, haha! Ciao!

Kom till gymmet strax efter 6 och både Andy och Freddie var där. Andy jobbade och Freddie gymmade med tre andra killar.. När jag kom, så sa Freddie 'Hej sötnos' på SVENSKA asså, haha. med lite engelskt uttal förståss, men ändå ;) Jag sa haha och han sa, hur säger man då? Så sa jag det med svenskt uttal och så gick jag till Crosstrainern och körde på STENHÅRT! Fy vilken rödtott och svettbomb jag blec xD 168 kalorier på 15 minuter ändå och lite mer än 1 km :) Gjorde spaghettistretch med både splitt och spagat och sedan så körde jag på. Blev mycket mage idag!

Freddie var gör gullig idag ju och jag kunde typ inte sluta le på crosstrainern heller och slank allt över med blicken ibland och jag såg i ögonvrån att han kollade på mig, men jag låtsades som om jag inte såg honom..

Efter stretchen så gick jag in till båset där Andy satt och bytte några ord lite snabbt bara medans jag ändå drack. Freddie stack dock 18.40 med sina vänner :/ ...så snackade ingenting med honom idag egentligen.. Gick in och hämtade mobilen då och skrev ett sms. Exakt det som han skrev till mig i går: 'How was the gym? You lookes nice x' Jag menade ju också att han såg bra ut faktiskt :) Han hade mörkblåa joggingbyxor och en mörkblå tisha.. (Tror det är första gången jag använder ordet tisha istället för T-shirt!)

 

Hur som helst, så stannade jag till 19.50. Körde en snabbstretch bara.. På slutet av själva träningen, så kom Andy till mig när jag körde magen igen och han sa 'gillar du verkligen den?' Ehm, svarade jag.. vadå då? Ne, han tyckte inte att den gav så mycket, så han använder den inte i alla fall, men jag sa att jag gillar den, så jag körde på! Jag känner att den ger och i och med att jag itne kan göra vanliga situps för min höft, så är den pangbra :)

 

Åkte till Sainbury's och köpte 6 burkar majs, morötter (de billiga var slut, så fick köpa ett annat, mindre paket för dubbla pengarna), ägg, spenat och majonäs och sedan åkte jag hem. Tänkte på körningen hela tiden och höll utkik efter poliser.. Fy!!! Jag måste berätta för Tony, men vi skulle ju faktiskt gå ut på promenad idag allihopa, men han hörde aldrig av sig, så.. Jag skall inte skyllapå det, jag kunde ju ha hört av mig till honom, men jag vågar inte.. Tänker på HUR jag skall säga det..

 

Hem

När jag kom hem gjorde jag tonfiskröra med majs och spenat och skickade ett sms till Freddie:

I don't know if you know what 'sötnos' means, but if you think that you know what it means and if that's what I think that you think it means, then you're wrong :) So give the boys a break and find out yourself


När jag googlade det igår, så fick jag fram att sötnos betydde cutie, men MIN översättning skulle bli sweetie.

 

Snackade med Carro och Catha på Skype samtidigt strax efter det. Vi pratade om lite allt möjligt, resor till Australien, England, killar, tjejer, nyår... - och vi bestämde att vi skulle Skype:a på nyår! :) 23.40 engelsk tid, haha :) Catta är i Camebridge nu, men Carro och jag skall vara ensamma hemma.. Hon får inte lämna lander heller eftersom hennes Visum inte kommit ännu. Hon ansökte om det i April i år och det skulle kommit i Juli, men det blev något fel, så hon var ju tvungen att åka tillbaka till Sverige i höstas och fixa det och nu sa dem att hon får inte lämna landet, för då kan hon inte åka tillbaka förräns hon har fått det. Som tur var fick hon besökstiden förlängt till 6 månder i alla fall, så det har gett henne lite mer tid!

 

Tog en skön dusch vid 11 och rakade benen - sköönt! Inte gjort det på jag vet inte hur länge xD Inte för att det var långt, för det får jag aldrig, men IFALL jag skall någonstans imorgon, så är det skönt att ha det gjort idag :) Inte för att nån skall få känna på mina ben ändå, men om jag har strumpbyxor.. Eller egentligen, vad som än, så är det alltid skönt med nyrakade ben! :)

 

Lade mig i sängen och sydde klart lacklegginsen. Gjorde de verkligen noggrant och sydde långt, så att de skulle hålla bättre. Slänger dem också när jag flyttar härifrån. Lagade även Canada Goose jackan. Muddarna har ju vart trasiga BRA LÄNGE nu! Köpte den av Angelica Sjöstrand för två vintrar sedan, eller om det var tre... Hur som helst, så var muddarna lite sönder redan när jag fick den, men de jackorna är sådana! Man vill INTE fastna i någonting, för då går de sönder! :) Sydde även lite småhål i ärmarna. Får ta kappan imorgon.. Såg att den spruckit på insidan i armen, så inget som syns utanpå, men skönt att ha det gjort innan det blir värre!

 

Snackade med Victor Christiansson på msn på natten.. Frågade honom om HAN hade svarat om han hade vart Freddie.. Jag menar, Freddie har ju sagt några gånger att han vill träffas nu, så.. VAD ÄR DET MED HONOM, VARFÖR SVARAR HAN INTEEE?? :(

 

Skypade med Carrobarro på natta... 1.50-4.12 :O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0