3 nov - Gatwick, julpyssel

Lördag

 

Gick upp strax efter 4 och tog ut några mackor ur frysen och ställde värmeelementet framför, så att de skulle tina lite fortare. Gjorde kaffe till mamma och Vincent. Det var bara att ta vattenkokaren till vardagsrummet, för där funkade uttagen. Tog majonäs, spenat, ost (+korv på Vincents) och gurka på deras mackor och fyllde två vattenflaskor och tog två clementiner och lade i en påse så att de skulle få lite frukost med sig.

4.50 åkte vi och hämtade Tony och en halvtimme senare lämnade vi mamma och Vincent på Gatwick airport.

 

På hemvägen pratade jag och Tony om vad vi gjort de senaste dagarna och jag frågade om det var något speciellt som jag måste se i England under min vistelse här. Vore ju roligt att se det innan sista dagen jag flyttar, för så var detju typ med 'värmlands hjärta'.. Jag, mamma och Helena åkte till Selma Lagerlöfs gård och även upp på något högt berg och åt lunch. Tony föreslog i alla fall the Tower of London, men där var jag i juli (och tyckte ändå det var ganska tråkigt där eftersom jag inte gillar historia) och han sade även att Mad skulle ta mig till hennes dotter någon gång när det är fint väder, för att det är så himla fint där!

Jag kom hem vid 6 och lade mig direkt. Tony sade att jag kunde komma till morning prayer 9.30 om jag var vaken, men han förstod om jag sov. Smsade mamma bara innan jag somnade och önskade de en trevlig resa hem och tackade för allt. Vaknade vid 1 av väckarklockan och var ganska utvilad, så jag gick upp.

Det blev lite kakor till frukost och VIVA hits. Pillade även lite med datorn och såg slutet på '10 things I hate about you' och efter filmen blev det pyssel. Var så seg, så orkade inte åka till gymmet, så förberedde lite för Messy church den 13e december. Gjorde tre olika änglar, pappersjulkula, kon (som man skall hänga i granen med godis i) och två pepparkaksgubbar av en bit PRIMARK-påse. Nästan allt var av papper, förutom en av änglarnas kropp som var en konstig trä klädhängare.

 

Gjorde en macka och tog tre ägg som var i kylen från gårdagens frukost, samt spenatblad och en tomat till lunch.

 

Klockan 9 blev det filmen 'Vannilla Sky' på TV. Den var sådär bra, men himla konstig..! Allt kan vändas på en minut. Tog en majsburk till det när jag började bli lite hungrig. Borde ha gjort mat tidigare, men var inte hungrig då och när jag sedan då blev hungrig, så var klockan för mycket! Har ju inte direkt gjort av med mycket energi  idag. Värmefläkten har varit på hela dagen sedan jag vakna på eftermiddagen. Det är verkligen kallt ibland!

Vid 11 kollade jag på filmen 28 dagar senare på TV:n som var slut vid 1 och då blev det sängen. Tony smsade mig under dagen och frågade om allt var bra och Sally smsade och sade att det nog inte blir några ungdomar imorgon eftersom varken Abi eller Debney kommer och Rosie mår fortfarande dåligt sedan veckor tillbaka, så hon skall nog ta sovmorgon imorgon. Bless her! :(

 

Var inne lite på 'flirtbox' och stängde av för att sova kl 2.

Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0