27 dec - Gym A, Sov, Bakade morotsbröd, Carro Skype

Tisdag

 

Gick upp vid 11 efter att ha snoozat en stund. Gick och nopprade armhålorna i badrummet och tvättade mig, för trots duschen igår kväll, så stank jag xD Det är ju så när man ligger och sover. Hur som haver, så gick jag ner och hängde upp tvätten som jag slängde in igår kväll med min rosa sportbh och hängde den på värmestången i badrummet, så den skulle hinna torka till gymmet. gjorde lite havregrynsgröt och sminkade mig snabbt och sedan åkte jag.

 

Kom till gymmet 12.30 och körde 13 minuter på crosstrainern. Andy var där med, men vi pratade inte så mycket. Lite på slutet blev det väl. Om hur julen hade vart och så. När han sa att han hade öppnat lite julklappar på jul, så sa jag en gördum grej 'får du fortfarande julklappar? Du är ju gammal och vuxen nu.'

'Isabelle va dum du är', tänkte jag för mig själv. Klart folk får julklappar, bara för att jag tycker att jag är vuxen och inte längre vill ha några. Jag ger ju till andra också och folk ger till mig ändå. Aja, hoppas han glömmer det snart.. Jag var görtrött, men körde på ändå och tiden gick ganska långsamt, men gjorde lite handstående sista 5 minutrarna. Fick lite ont i handlederna, men det funkade för en stund ändå. Hade ju hand(fot)ledsskydden på som lite extra stöd. Gjorde splitt när jag stod i handstående, om man gör det långsamt så går det bra!

Gymmet stängde vid 2, så då åkte jag och stannade till vid Waitrose på vägen. Köpte ett riktigt mörkt bröd och två små påsar cashewnötter och en liten hasselnötspåse och sedan åkte jag hem. Lade mig i sängen nästan direkt för att jag var så trött!

Satte på värmefläkten och såg slutet på Grinchen och sedan somnade jag och vaknade kl 8 på kvällen.

Då kom Nanny McPhee (en barnfilm typ med en häxa till Nanny) på TV, så såg den och bakade morotsbröd samtidigt och åt cashewnötter. Tog in datorn till köket, så att jag kunde kolla på huvudingredienser, men jag gjorde om det ganska mycket ändå:

 

Isabelles morotsbröd

100g smör

2 pkt jäst

5 dl vatten

lite salt

1 dl linfrön

4 dl rivna morötter

1 dl cocosflingor

vetemjöl + havregryn

1 ägg (för att hålla ihop allting eftersom det är havregryn med i)

 

Jag tog lite av vad jag hade faktiskt, var inte så noga med måtten egentligen. Lät degen jäsa 35 minuter första gången och 25 andra gången. Hade inte så mycket mjöl som man skulle ha egentligen, för jag gillar när de är lite klibbigare. Jag gjorde 33 stycken istället för 24. Hellre många och små tänkte jag.

Grädda i ugnen på 225° i 15-18 minuter i mitten i ugnen, eller beroende på hur de ser ut. (Om jag skulle gjort två limpor istället, så skulle de gräddas i nedre delen på 175° i ca 35 minuter.)

 

Åt några stycken och pratade med Carro (Topper) på Skype. Hon var två två timmar utanför Toronto, hos Kira (en 27-årig tjej) och vi pratade medans hon duschade. Pratade om att de hade hånglat och myst och vart på fest och jag berättade om Freddie i fredags och att han inte hade hört av sig, fast han sa det..

 

Snackade lite med Christian Dahlin om det vanliga och hans dotter. Han berättade även att han vunnit EN MILJON KRONOR på en Trisslott som han fick av sin syster på jul. :O EN MILJON KRONOR!!!???!!!! :O

 

...Vid 2 på natten, så var jag klar med köket och hade så ont i magen av allt bröd, så tog en laxer-påse. Blä vad äckligt det är! Smakar möglig apelsin... :S Läste det på en billemisida i går, så tog en då med.

2.30 började jag bli lite trött och täntke ta en dusch och bädda min säng för en gångs skull! Har inte sovit i lakan sen jag tvättade dem sist! Dumt av mig, för det känns så äckligt, men har duschat varje kväll i alla fall och har haft kuddöverdrag, men ändå! Gillar det inte. Det tar ju bara 5 minuter att bädda, men jag har verkligen inte orkat, men skall ta ett litet täcke nu istället, så blir det lättare. Behöver ju inte ha mitt stora när jag bara är själv lixom.. Visst det är gött, men ändå..

 

Läste detta på Mirka Kylmäahos facebook idag:

Istället för att klaga över hur ditt liv ser ut idag - lyft på arslet och se vad du kan göra åt det! Så kanske du slipper klaga imorgon.

 

Behöver verkligen köpa nya piercingar nu också. Min benspiral till töjning är brun, repig och mitt öra är torrt av den.. Har ju min platsplopp nu i läppen, men den är dels för lång och kulan är för stor.. Jag vill ju ha en spiral istället! Tänkte att jag skulle åka in till Dorking imorgon och handla lite. ELLER på Torsdag, för det är tydligen fri parkering för alla som julhandlar i hela december på torsdagar från kl 2.. Kanske bara tar gymmet imorgon då..? Och köper lite majs och morötter, för det behövs fyllas på här :) Skulle ju kunna åka till Guildford, men förra gången jag kollade, så hade de ändå inte så mycket piercingar och jag skall ju inte slösa pengar på annat nu när jag sparar!


Snackade lite med Veronica Eriksson på facebook också.. Om Freddie, haha. Varför handlar allt om Freddie nu för tiden egentligen? Issa då.. Jo, för jag är sån ;)

Vi pratade även om mat och träning också och bestämde att vi skulle vara lite hälsostöd för varandra och berätta allt man ätit under dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0