25 dec - Church, Tony/Mad + family, Jane Ratner

Söndag

 

Vaknade vid 10.30 och fixade mig lite snabbt och tog på mig min vita skjorta med svarta rosettbältet i midjan och gröna långa linnet under och så gick jag till kyrkan vid 11. Det skulle ju börja 11.15, så var där tidigt.. Hjälpte Jane Ratner att dela ut häften och vi satt längst bak med Neville och Rosemary. Trodde åsnorna skulle vara där, men nä... :/

Efter gudstjänsten gock jag hem och Tony kom förbi strax där efter och frågade om jag ville komma hem till dem en timme innan Jane skulle komma. Jag tackade för inbjudan, men kände att jag behövde städa hemma och fixa lite innan jag åkte. Gick däremot efter för att hämta bilen vid puben och då kom Mad springandes mot mig och sa joo kom, det blir kul. DÅ tänkte jag att ja, men det är klart jag skall komma på juldagen. Jag kan städa en annan gång, men behövde göra mig klar först i alla fall!

 

Jag bytte bältet mot ett rött band istället och gjorde en stor rosett under ena bröstet, lite som på julbilden som jag gjorde om för volontärerna :)

 

Damen jag var hos var stressad över saker och hennes hundar var över mig hela tiden och hennes mamma har cancer, så hon mådde inte så bra.. hennes barn (som är 30 typ) sprang runt och fixade med saker hela tiden, så det kändes inte så lugnt. en av barnens fru från sverige var där, så det var ju kul, men hon var ganska tystlåten, + så var hon gravid, så hon satt mest med sin filt i soffan

 

 

Somnade till Gladiator och när den var slut, så vände jag mig om för att sova. Fy va trött och utmattad jag var! Detär faktiskt ganska jobbigt att vara social och uppmärksam en hel dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0