24 dec JULAFTON! - Lunch med McCance, julklappar

Lördag JULAFTON

 

Vaknade kl 7 av att jag nös och mådde dåligt, men somnade om igen. Vaknade sedan 9.30 när mamma ringde och önskade mig en God Jul och sedan när klockan ringde vid 10.10, så orkade jag inte gå upp. Varje gång jag vaknade kollade jag telefonen ifall Freddie hade hört av sig, men nope..

Snoozade till halv och låg i sängen och pillade med datorn i ytterligare 20 minuter till, men sedan fick jag fart på benen. Gjorde havregrynsgröt, sminkade mig, plattade håret och klädde på mig. Var klar precis när klockan var halv och gick ner för trappen och då ringde Fraxer på dörren.

 

McCance

Neil körde bilen och när vi kom fram möttes jag av tre hundar, Daisy (en liten vit som var deras), Max (en likadan vit som de passade) och Roger (en brun stor hund som de också passade) och Sally kom ut och välkomnade mig in där jag möttes av Rosie också.

Jag fick lite isvatten och så pratade vi lite och Rosie visade mig runt. Det var ett väldigt litet hus faktiskt, men mysigt ändå.

Jag och Rosie spelade lite Wii i typ 10 minuter. Jag tycker ju inte om sådana spel, men sade inte att det var tråkigt. Vi spelade inte så länge som tur var, för maten blev klar. Grönsakssoppa, nästan som den Sam gjorde, fast denna var lite kryddigare. Supergod!! :) Tog en minibaguette till det med, inte för att jag ville ha, men de hade ställt fram och köpt Getost till mig för att det tydligen inte var någon laktos i det.

De hade en liten present till mig också. Det var en hjärtspegel :) Jag gav dem en burk med fina chokladkakor också och de var jättetacksamma! Sedan tog vi en kopp te och jag visade dem hur man gjorde en sådan julstjärna som jag hade gjort hemma. De instämde med att det såg svårare ut än vad det var! :)

 

Sedan gick jag, Rosie och Sally ut med alla hundarna på en promenad och de visade mig Janes hus också. Jag sprang lite då och då, en gång ruschade jag uppför en backe och det var görskönt! Tappade telefonen när vi sprang nerför en gång, men Sally plockade upp den. Tur att de såg det! :) Svinkallt i början, men blev varmt när man sprang. Tog en till te när vi kom in och så körde de hem mig vid halv 4 :)

 

Hem

När jag kom hem låg en stor påse på trappen och två kuvert inne i lägenheten (antar att Nolan hade gått in med det när jag var borta. Ian kom även ut och gav mig en julklapp, så snällt av dem! :)

Det var ett par rosa tofflor. Den stora påsen var från Sam och det var en pumpa, en scuash, en purjulök och en burk veg-soppsmix.

Rostade två mackor med mjukosten som var kvar från bakningen och vid 5 lade jag mig i rummet, åt lite cashewnötter och kollade på Sorority girls. Det var SVINKALLT verkligen, så jag stängde dörren och satte på fläkten för att få värme så fort som möjligt! Somnade några timmar sedan också och vaknade vid 10.

 

Skype med papi & co

Gick in till köket och skypade med Pappa. Kristin, Cilla, Birgitta och Philip sade även hej och God Jul! Snackade från 10 till 11 (engelsk tid) och avslutade samtalet med att sjunga och hurra för Philip, eftersom han fyllde 15 år idag! GRATTIS LILLEBROR!

De frågade även efter mitt konto för att skicka över lite pengar som julklapp, så jag gav mitt svenska eftersom då blir det ingen kostnad för dem i växling. Jag har ju pengar nu, så mitt svenska är som mitt extra sparkonto nu! :) Åh va häftigt det hade vart att flytta till Australien asså!!!

 

Midnattsmässa

Strax efter 11 gick jag på midnattsmässan. Tog mitt gröna nya långa linne som jag köpte i london med mamma och svarta tights, svarta kavajen, diademet med den svarta stora rosetten och mitt långa halsband med kulan.

Hjälpte Jane Ratner att dela ut sånghäften. Träffade hennes dotter Katey som vi satt med tillsammans med Margaret också. Passade då på att tacka Margaret för julklappen! :) Di gav mig även en liten julklapp också. En grej som man kunde hänga upp som dofrade lavendel. (Jag tyckte dock att det luktade gammal tant, så det är nog inget jag kommer ha i huset så, men ah, kanske på toaletten då? Hon gav mig också ett kort från Sallys föräldrar Neville och Rosemary!

 

Kom hem vid 1 och det var första gången jag fick lite julkänsla på något vis..

Satte på värmefläkten i sovrummet, tog en skön varm dusch och sedan lade jag mig. Bloggade klart för den långa dagen och vände mig om för att sova strax innan 3.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0