23 dec - Skype, Matsnack, Gym Freddie frågade

Fredag

 

Vaknade vid 8 först av mig själv, men valde att somna om. Vaknade sedan vid 11 och magen var så platt liggandes, så revbenen stack ut ;)

Banken ringde mig och sa att det blivit något fel och att jag måste komma in med mitt pass igen och även en räkning som är skickad till min adress, men jag sa att det har jag inte.. Skulle komma in med det jag hade innan 5 i alla fall.

Satte på datorn och snackade med Carro (Topper) och Ricardo på Skype :)

 

Vid 2 gjorde jag lite havregrynsgröt på julvis och sminkade mig fint och fixade håret. Precis när ajg var klar, så ringde det på dörren och det var Margaret som lämnade en fin julpåse med julklappar i! Så söt hon är! Sade att jag skulle väna till jul, men jag blev så nyfiken, så jag öppnade en faktiskt.. Det var en Robinfågel tror jag :) Som man skall hänga i granen, men jag hängde upp den i gilangen som Jane gav mig igår som jag hade hängt upp runt spegeln :D Blir nog min lilla gran där kanske, för då kan julklapparna vara på stolen. Hm, att jag inte tänkt på det innan :) Just det, Robinfågel är väldigt juligt här, så det var antagligen det som dagisläraren Coral var där på julspelet. Förresten, så regnade det ute nu, tråkigt, men hoppas att fler kanske går till gymmet då. TROR JAG DOCK INTE, folk har för mycket att göra innan jul!

 

Än en dag tog jag på mig nylonstrumpbyxor, min Bondelid-kjol och min nya svarta body IFALL Freddie skulle vara på gymmet och sugen på en kaffe..

Var klar med allt en timme senare (vid 3 alltså) och skulle fortsätta skype:a med Rico, så tog datorn till köket, men då hade han gått för att klippa sig. Jaja :) Det är faktiskt ganska skönt att stå och arbeta med datorn, att jag itne har tänkt på det förut. Dock är det kanske en aning lågt och jag har ju en tendens att svanka, så det känns lite i ryggen ibland, men det gäller ju att byta ställning ofta :) Man får inte vara bekväm när man skall stå upp eller sitta egentligen som man kan när man ligger.

Vid 3 blev jag hungrig igen :O Efter bara en timme!!! Men nepp, jag har lite spaghettisoppa kvar i kylen som jag tänkte äta innan gymmet, men skall inte dit förräns vid 5, så det är ingen idé att jag äter det nu.. Ne, får vänta en timme typ, eller 45 i alla fall, så att jag hinner smälta maten!

Fy, en kvart senare var jag görhungrig, så jag tänkte att kanske är bättre att ta soppan nu och bara ta en shake innan träningen kanske :) Eftersom maten redan var i en kastrull, så hällde jag i lite extra vatten bara och så ställde jag den på plattan för att värmas upp.

 

FY FY, kvart över 4 STORMADE det och spöregnade, det SLOG verkligen ner. FY FY för att gå ut i detta vädret, men det skall göras!

 

Parkerade på gymmets parkering och behövde inte betala något, för det fanns en biljett i biljettautomaten till imorgon kl 8, så jag tog den ;) Gick upp och lämnade träningsväskan och fyllde på vattenflaskan på gymmet, så att jag kunde göra min shake (Freddie såg mig, men jag låtsades som om jag inte såg honom och så sprang jag ner och till banken. Kom dit 16.50, så strax innan de skulle stänga, så att de fick kopierat mitt pass och körkort igen, för det hade blivit något fel.. sedan gick jag tillbaka i regnet till gymmet. Som tur var, så hade jag ju min ladybirdjacka :D

 

Gym 17.15-20.45

Eftersom jag packade träningsväskan så snabbt, så glömde jag mina sport-bh:ar. Brukar ju alltid ha den rosa och den svarta 'Stay in place', men de hängde på värmeställningen i badrummet, för att de skulle torka tills idag.. Som tur var, så hade jag min stora nya bh och mina tighta underkläder (+linne) och ett extra svart linne, så det blev awesome! :D Mycket skönare än sportbh, för detta tog ingenting alls på nacken eller på revbenen, jag kände mig så fri och rörlig!

 

Värmde upp på crosstrainern i en kvart och stretchade lite, var faktiskt ganska flexibel för att vara första stretchen! ;) Gick sedan in till Freddie och snackade lite.

Sa hej och frågade hur det var och han sa att han hade sån hangover, för han var ute igår. Haha, :) Kanske inte är det bästa att dricka dagen innan jobb, jag borde ju veta! Speciellt ett jobb som man skall vara social på..

Han sa att jag var väldigt fin idag och han var nyklippt, så jag sa att han var fin i håret. Däremot tyckte han att det blev för kort och sa att hans stora öron syntes för mycket, men jag sa att det var fint. Öronen kanske var ganska stora, men vad gör det egentligen? Det var inte så fint med så kort hår faktiskt, men det sa jag ju såklart inte! Det växer ju ut, så ;)

 

Bad om ursäkt att jag kom sent och förklarade att jag jobbade (barnvakt). Han frågade om mitt jobb var jobbigt, men det tycker jag väl inte.. Ibland kanske, men jag tycker ju om mitt jobb! :) Han sa att han ville starta ett sportcenter för barn och ungdomar som håller på/är inne i dåliga saker som droger eller annat dumt. Görnajs tycker jag!!! :D Dock sa han att det kommer bli svårt, för det kostar så mycket. Han sa även att JAG hade sagt att jag kom från Sverige någon gång - vilket jag inte kommer ihåg, men jaha säger han det så.. :)

Han frågade hur länge jag skulle bo här, men jag visste inte sa jag. Jag har lägenheten ett år i alla fall. Han sa då att han skulle flytta till Australien i September och då sa jag att jag också skulle dit på hösten för mamma fylller 50 nästa år. Han skall till Melbourne, men vill även resa till Nya Zeeland också och jag lade till 'Va roligt! Ja, du får passa på nu när du är ung', vilket han samtyckte med! Han frågade hur man sa hej och hejdå på svenska haha. Det var annorlunda, andra brukar vilja veta roligare saker, men han var smart där ändå!

 

Sedan frågade han om jag någonsin boxades här, så sade jag nej. Så sa han att han kunde lära mig någon dag, så kunde jag lära honom lite stretchingar. Det vore najs sa jag! =) Allt flörtade vi ;)

 

 

Körde på med allt och tog 160kg i benpress ;) när jag var inne på mina sista maskiner (vid båset och vattengrejjen), så gick han och städade lite där. När han fixat klart vattengrejjen och gick till sin klient igen, så tog han mig på axeln och frågade om allt var bra och samtidigt frågade jag honom om det var bra, för han hade tre klienter under tiden som jag var där i alla fall och resten gjorde han annat, men stackaren mådde inte alls bra ju.

 

När jag kom hem satte jag på tre ägg på plattan (för att koka) och gick in i duschen. Efter några minuter blev det strömavbrott, men tänkte att jag duschar klart och fixar det sen, men allt gick tillbaka bara en minut senare som tur var! :) Plattan hade dock lagt av, så fick starta om kokningen, så de blev vanligt kokta. inte torra, men inte långt ifrån heller.. Diskade bakgrejjerna och annat som låg i diskhon också och så åt jag äggen och röst-Skypade lite till med Rico, men han var så tråkig, så vi snackade inte så länge.

Lade in brysselkålen i ugnen, så att jag kunde frysa ner dem och bara värma när jag ville :D Köpte ju två paket sist, så det blev två plåtar med! Smakade på en rå först för att hypotetiskt kunna avgöra om de var goda okokade, alltså i ugnen. Tänkte att de skulle bli lite knapriga då istället. Den råa smakade som rå broccoli, så det funkade! 20 minuter på 175° och sedan hällde jag i lite vatten så att det skulle bli som att de kokade lite och hade de inne i en kvart till.  De översta blev ganska bra, men den undre plåten var fortfarande råa, så jag lade dem i en kastrull och kokade dem en stund.

 

Lade mig vid 11 och bloggade och snackade lite på fb med folk och såg lite Family Guy och sedan somnade jag till 'The Night Before Christmas' och bloggade. Det var dock så mycket att skriva om dagen och mitt minne kan inte minnas varenda detalj, men vem orkar läsa det ändå sedan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0