22 dec -

Torsdag

 

Vaknade halv 9 av väckarklockan med en torr hals! Aj, mandlarna var lite svullna också och då kom jag på att det beror nog på min kost.. Äter för lite.. Hur som helst, så bestämtde jag mig för att gå upp och baka lussebullar, så att jag kunde ta med mig till Coldharbour vid 10.. Letade upp ett recept och började smälta smöret. Köpte smör och smölk igår + någon mjukost som jag tänkte skulle göra det saftigare, men när jag börjat smälta, så skulle jag bara kolla hur många ägg jag hade... INTE ETT ENDA SER JAG DÅ :O Oj, tar genast av kastrullen och räddar smöret. FAIL MED LUSSEBAK! Nehe, då får jag väl fixa det ikväll då och köpa ägg. Trodde verkligen att jag hade det!

http://www.recepten.se/recept/lussekatter.html Här är den jag kommer använda mig av i alla fall.

Gjorde havregrynsgröt istället och satte på platt och volymtången :)

 

Åkte till Dorking 10.30 och löste in checkarna på banken, lämnade in mina skor, gick till Hollands och Barret och köpte en till proteinburk, för jag har använt mer än hälften på min första nu. Köpte även mandlar där, så allt gick på £38.. När jag kom tillbaka, så hade jag en gul lapp på bilen, FAN FAN FAN!!!!! £70 stod det, men om jag betalar den inom 14 dagar, så var det 50% nu.. Bara det att jag visste inte vart kontoret låg, så hoppades att jag kan betala det från mitt konto på internet när jag kommer hem!

Åkte till Saintsburys parkering och det kostar ju 60p för en timme, eller £1 för två, men jag hade bara 1-pundare i plåmboken, så köpte för två timmar.. Fan va störande! Jag trodde seriöst att man fick stå där, för Caroline och Dave sa att man inte fick stå där det var sicksack ränder och det var det ju inte där..

JÄVLA SKIT SKIT SKIT.

Som sagt, parkerade vid mataffären och gick ner för att hämta skorna som var klara då med dragkedjan. Han hade satt på en liten silvrig ring med en svart lädergrej på, så det kostade £3 + att jag köpte skokräm för £2,5. Sedan gick jag till Saintsburyc osh köpte en pärm till Felix + ägg till bullarna och toapapper. Mötte Tony i affären snabbt. Det var funnt med folk där med överfulla vagnar, vissa hade två till och med! :O Som tur var hamnade jag i den kortaste kön i alla fall, som bara tog en kvart typ! :)

 

Åkte hem och tog in datorn i köket, satte på musik och tog fram receptet och började baka. Trots att jag åkte in för äggen (och julklappen då + annat plus), så glömde jag ändå ägg i smeten x( Det gick bra ändå! Jag åt en bulle när de var klara och den var god, så :)

När degen jäste, så packade jag in Eve's, Almas och Felix present. Köpte en varsin röd till tjejerna och Felix fick en svart och så lade jag i 20 plastfiskor var också. Tanken var att de nog redan har allting redan, men jag tänkte att här kan de sätta in saker som de gjort och vill spara :)

 

Portionerade ut lussebullar i påsar för att ge med julkorten till folk här. Gick först till Di och Tim strax efter 4 och lämnade ett kort och två bullar. Di öppnade och blev jätteglad! Sedan mötte jag Hillary på vägen, hon skulle precis ut och lämna julkort till folk också, så jag gav henne deras kort från mig och två bullar. Nästa stopp var hos Caroline. Lämnade hennes julklapp och kort, inga bullar dit, för det räckte inte. Hon fick ju ändå en fin dyrare osthyvel, smugglad från Sverige haha. Mamma var ju så go och köpte sex stycken! :) Till slut kom jag till Liz och Phil, men de var inte hemma, så jag hängde en påse med kortet och två bullar i på dörren till dem och så åkte jag till Coldharbour.

 

Knackade först på hos Helen, eftersom hon bodde på vägen, men det var bara städarna och arbetarna (som jobbade med köket) som var där och hon svarade inte på telefonen, så jag åkte till Jane Newberry. Hon höll på med maten, men vi tog en kopp te och så gav jag hennes julklapp och julkort. Hon fick ett kort med en papperspepparkaka som jag klistrat in och hon tyckte det var jätteroligt :) Julklappen skulle hon öppna på jul sa hon. Jag gav henne sex bullar till hela familjen Newberry: Jane, hennes man Pat, dotter Nancy och hennes tre söner som jag inte minns namnen på. Hon blev jätteglad och jag fick även en julklapp av henne! :) Kl 5 gick jag över till Emmas och Jane hade ett kort till dem, så jag var lite postman där och överlämnade det. Tog även de silvriga paketen till barnen, julkortet och några bullar. Tyvärr, så är ju Emma glutenallergiker och det hade jag glömt - ATTANS, men de andra får äta bullarna i alla fall.

Stannade där i ungefär en halvtimme, 45 minuter. Emmas pappa Brian och mamma (minns inte namn), var där också. Som tur var kom de och barnen precis hem när jag kom dit och de varjättetrötta, alla utom Felix. Däremot fick de massa energi och blev glada när de såg julklapparna jag gav dem. De fick ta sitt paket och lägga under granen. Jag bar in Felix, så han kunde lägga sitt paket också. Ah, jag bar väl både honom och paketet, han bar paketsnörestjärnan i alla fall :)

 

Sedan åkte jag hem till Helen en stund också, för nu hade hon kommit hem! Jag gav dem en osthyvel och en älg + ett kort med två guldpengar i som barnen åt. De gav mig en guldig vinpåse med en flaska mould wine i + ett kort :)

 

................gym 18.30-20.30:

andy, ingen Freddie. andy å ja bestämde att vi skulle ses nästa fredag kanske..

 

dusch, hoppade i säng kl 10, såg slutet på rocky 4 och hela rocky 5. hade svårt att andas vid 12 och kände mig dålig, så gick upp och åt lite spenatblad med mjukost. Ricardo sa att jag såg jättefin och smal ut! :) Jag mår verkligen bra när folk säger att det syns! :)

Stängde ner allt vid kvart över ett, men hade jättesvårt att somna! Svårt att andas, så fick snyta mig till sömns!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0