20 dec - Gym (Frågade Freddie), Di+Tim, Skype med Catha+Birgitta

Tisdag

 

Vaknade vid 12 idag igen av väckarklockan, men det var görskönt att vakna - helt perfekt tid! :D Var lite grått ute, men ändå ljust!

 

Magen var platt när jag vaknade och jag gjorde lite havregrynsgröt och satt vid datorn ett tag och diskade disken som var och ställde in torra saker i skåpen och diskade min nya ''brevlåda'' som består av en kylbox som jag fick av Tony. Vid två hoppade jag in i duschen. Snackade med Andreas ordspråket Buhre lite mer idag. Stackarn hade feber på sin födelsedag, GRATTIS IGEN BUHRE! :)

Sminkade mig och när mitt hår var torrt, så plattade jag och volymerade det lite och åkte till Dorking kvart i 4. Gick först in på posten och fick mina kort till Sverige postat (vilken tid han tog på sig, men jaja) och sedan åkte jag och tankade, för det lyste rött nu..

Lade i 90p i förhoppning om att det skulle ta 1,5 timme då, men parkeringsautomaten tar visst bara för hela timmar... En timme kostar 60p och två £1, men efter kl 6 är det gratis.. Hoppades att jag inte skulle få någon P-böter i alla fall!

Freddie satt i båset när jag kom, men jag låtsades inte se honom. Gick istället på crosstrainern på första raden (mot TV-apparaterna) och körde på i en kvart och när jag gick av, så tog jag en omväg för att hejja på honom innan jag skulle fylla på min vattenflaska. Vi mimade hej, för han pratade med någon annan. Jag tog en snabbstretch och körde på med armar. Kunde gått till benen, för han satt själv i båset och då skulle jag kunnat fråga honom om han ville ta en kaffe, men jag vågade inte helt enkelt.. Det kom ändå en kille dit en stund senare, så.. När den 40-åriga blonda kvinnan (som jobbar där) kom vid 5, så tog Freddie sin jacka och gick ner. Ett tag tänkte jag att fan att han inte sa hejdå om skulle åka hem, men efter 20 min såg jag att hans väska var kvar och han kom tillbaka ca 10 minuter senare, så det var nog bara hans lunchrast då :)

Vägde mig på gymmet efter halva tiden och då hade jag gått ner 3 kg sedan jag vägde mig sist.. :O :D

 

kvart över 6 fyllde jag på vattenflaskan för sista gången och då kom han bakifrån och hälsade och så stod vi och pratade vid disken där de har alla träningspapper:

 

Freddie: - Hello Bella! How are you.

Isabelle: - Yeah fine, and you?

- Yeah good. You were here early today!

- Yeah, cause I have to go early. I'm invited to my neighbours for something..

- Aha okay, nice. Where do you live?

- Abinger Common.

- Oh, that's far away. Isn't it near Guildford or so? Do you drive then?

- No it's not that far. Yeah I drove now :)

- Oh that's good. So do you have everything done for Christmas?

- Nope, nothing :D

- Haha. Are you going home, or are you staying?

- I'm staying! :D

- How old are you?

- Twenty, and you?

- How old do you think I am?

- Ehm.. 25 maybe?

- 25!!?? :O Haha, no I'm 21 :) It's probably because of the beard, haha.

- It was a compliment though :)

- Thank you. Well, my costumer's here now, so.

- We should get a coffe sometime!

- Yeah definitely! :) When are you here next time?

- Tomorrow..

- Yeah me too, what time?

- About 4, 5..

- Good, then we'll take a coffe ;)

- Great :)

 

Sen gick jag till crosstrainern helt naturligt och tittade på musikvideona på TV:n och kanske sneglade på honom någon gång och efter två minuter tänkte jag på händelsen och blev svinglad och kunde knappt sluta le. Ville inte att han skulle se det bara, för han var snett framför mig.. Haha, men körde bara 5 minuter, ganska fort ändå och tog en snabbstretch (Spaghettistretch med spagat) och sedan joggade jag ut och bytte snabbt om.

Åkte hem, tog en proteinshake och en morot på vägen, slängde in grejjerna när jag kom hem och gick till Di och Tim strax innan 6 - i mörkret. Det var jättemycket folk där, de hade sjungit carolsånger (julsånger) ute vid Maisys hus på den stora rondellen och så minglade jag runt lite där. Berättade för Jane, Angela (Joyce career) och Mad att jag skulle träffa en från gymmet imorgon på en kaffe :D Tihi! :D

De serverade mould wine och apelsinjuice att dricka och mints pies och korvar, men jag ville inte ha något. ÄvenDet är ju faktiskt inte nyttigt.

Gick hem samtidigt som Mad och Tony vid 8. och gick genast in på datorn och Skype för att berätta för vem som helst egentligen om det som hade hänt! Dock var ingen rolig inne, men jag delade med mig i gruppen 'ge och du skall få', så Moa såg det bland annat. Gjorde lite tonfiskröra också, för jag började bli hungrig.

 

Catha kom in på Skype lite senare, så då snackade jag med henne lite :) Hon är ju hemma i Sverige, så jag fick se hennes mamma i ett roligt diadem som hade en pytteloten tomteluva på. Hennes bror kom även in en snabbis och vinkade. Catha fick en mörkblå One Piece också (oäkta, men ändå), så vi skall ha dem i Wales ;) Snackade med Catha en timme typ. Fixade även min bankinloggning på internet!! :D

Skulle lägga mig vid 10, men så kom Birgitta in, så vi snackade i ca 10 minuter. Hon är så go och hon blev så glad att jag ville ha kontakt med henne sa hon och tackade änn en gång för det fina julkortet och filmen som jag skickade. Hon tyckte det var så roligt! :)

 

Satte på värmefläkten i rummet och fixade mig för natten. tvättade av sminket, tog lite sprit i ansiktet och testade dem nattprodukterna som jag fick förra julen av mamma, men som jag aldrig använt. Visste dock itne vilken ordning man skulle ta dem, så det blev lite fel, men det är ju bra att man TESTAR då :) Tog även mina gamla aco-produkter som jag vet funkar. Har ju fått några ovänneri ansiktet de senaste två dagarna och de får gärna försvinna till imorgon!!!

 

Hoppade i säng vid 11 och såg slutet på Rocky Balboa 2 på tv och efter den på 3:an :)

 

...usch, tog typ två timmar innan jag kunde somna riktigt.. :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0