2 nov - London med Mami

Fredag

 

Vi gjorde en god frukost med kokta ägg, bröd och havregrynsgröt och te/kaffe. Allt var fridfullt, tills en stund efter när vi skulle åka.. Vincent började hålla på och bestämde sig sen för att han var sjuk, så han gick och lade sig igen. Jag följde med mamma ut och rökte då (hon rökte, inte jag) och trots att vi bad Vincent snällt att följa med och itne förstöra den här familjeresan nu, så var han jättesjuk tydligen, så tillslut sa vi att ne, han skall inte få förstöra detta för oss nu! VI ÅKER!

 

Vi tog bilen till Dorking och jag köpte en dagsbiljett inne på stationen för £4 och så köpte vi ett varsitt travellcard. Vårat tåg var försenat nästan en halvtimme, men vi satt ute i ett väntrum med soffor och pratade lite tills det kom och tog oss till London Victoria på en timme. Där tog vi en tube till Picadilly circus och gick och tog en kaffe när vi äntligen hittat ett fik. Vi letade ett tag, för allt var fullt hela tiden..  När vi satt oss på ett fik stack jag på tooan (världens minsta utrymme typ, men det funkade..) Det var ganska otrevlig personal där vi var.. Jag gav massa småpengar som jag ville bli av med, plus lite extra, men då vände han sig bara och gick.. Sade inte ens tack och man skall behandla alla gäster lika faktiskt!

Vi gick in i den största leksaksaffären (5 vån +källare), men vi gick bara 1+2 vån för jag kände inte alls att det var något speciellt.. Vi tog sedan en kaffe på McD's och så gick vi in i en Disneyshop. Vi var inne där ganska länge, minst en timme alltså! Jag köpte en tiger som hade en pepparkaksdräkt och mamma köpte en disneypåse till Mimi (som hon kunde ge i julklapp) och en till Bob (för att han tagit hand om katterna hemma) och mamma köpte även en Disneytröja till sig själv med londonsaker i bakgrunden. Den var ganska dyr, men hon hade en liknande när hon var yngre och det är ju ändå äkta Disneymärke, så jag sa att hon skulle unna sig den nu!

 

Nästa stopp blev H&M där jag köpte ett brunt långt linne, en ögonfransböjare och ett pack med tre nagellack i svart, rött och lila.

 

Sedan gick vi till Selfridges & CO som finns i ett jättestort och dyrt varuhus på Oxford Street! (bilden under) Vi var där inne i ungefär en timme (först fick vi leta en stund innan vi hittade den nedre våningen med julsaker, men tillslut, så hittade vi!). Mamma ville gärna komma därifrån, så hon köpte sitt päron och sedan gick vi och skulle hitta ett nytt fik att sätta oss på och ta en kaffe och något litet att äta.

Vi gick till Starbucks, men det fanns inga bord lediga, så först gick vi på toa ot bord som jag paxade med två sköna foföljer. När mamma var klar på toan kom hon och satte sig ner medans jag gick upp och beställde. Det var en gööööörlåååååång kö och de gjorde fel hela tiden med många kunder och gav bara en bulle fast jag beställde två.. Ganska go var den dock! Jag tog soyamjölk i mitt kaffe, vilket tog lång tid och mamma fick grädde i sin, vilket hon supergillade! Det smakade dock väldigt sött för båda, men vi behövde nog en kick nu! Vi satt där i ungefär en halvtimme och tog över saker i småpåsarna och lade allting i de stora istället.

 

Nästa stopp blev PRIMARK där vi var ett tag.

Jag fick bland annat några par trosor, hårklämmor, en svart hoodtröjja med dragkedja, två linnen (grönt och svart), två läderarmband, ett rör med paketsnören/stjärnor/blommor och minikort, en röd + en svart tight skjorta och en mascara m.m...

 

Starbucks (inte lika gott nu)

björnfitta (pälsmössa) 30%, så £12.60..

 

Vi tog en tube till Victoria station vänta 30 min, 1 min innan kom det upp vart tåget skulle gå ifrån.. vi var på 1 och det gick från 18, så vi fick springa! tåg - clementin, äpple, pyssel, kissa (mkt kaffe)

 

När vi kom hem gjorde jag tonfiskröra till mig och mamma. Vincent hade redan gjort kyckling till middag. Jag hade ont i magen.. vincent ångrade sig lite sa han när vi kom hem och han hade ändå velat komma med, men det var skönt hemma med sade han ändå. Jag hade ju gömt min dator under garderoben i mitt sovrum, itne för att vara taskig, men för att jag vill inte att han pillar på mina privata saker när jag inte är hemma..

 

Det gick en propp i köket, så kylskåpet och frysen gick med på det med.. OJ! Gick över till Nolans vid 11 då det hände, men de svarade inte, så jag smsade Abi som ringde sin pappa och han sade att han inte kunde fixa det idag, för proppen hade även gått till garaget, men han skulle fixa detimorgon sade han. Hoppas inte maten blir förstörd nu bara!!!

Vi hade en liten minijul hemma och ''öppnade'' påsarna och visade mer saker som inköpts idag.

 

 

 

Tog en skön dusch och lade mig i sängen kl 12. Ställde klockan på 4am...!

 

Hade fått ett meddelande på Facebook av Catha som löd:

Hejsan, du, på tal om bokstavligen absolut ingenting. skulle du vilja ha lite sällskap där ute i ingenstans en helg (efter nyår, för jag kan inte innan xD) Vi skulle kanske kunna försöka ta oss in till london, ha lite kul spendera lite pengar på saker vi absolut behöver i just det ögonblicket osv. Bara en fråga ^.^
Hoppas du fortfarande har det (åtminstone hyfsat) bra och utnyttjar familjebesöket till fullo  ;)
Kramar <3

 

Aaw, va söt hon är! Gärna svarade jag då och även att vi får ta en helg hos henne mitt i ingenstans också! :)

 

Blev sängen kvart över 12 för allihopa (eller a, Vincent låg redan, men sova menar jag).. 4 timmars sömn och stackars mamma som skall jobba imorgon halv 12 också.. De får la sova lite på flyget!

 

Natti

 

Bild tagen från: www.stefantell.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0