19 dec - Möte, Tvätta, Slå in julklappar

Måndag

 

Ännu en vecka börjar nu, men den här blir ganska lugn om man tänker jobbmässigt i alla fall. Sov till strax innan 12, satte på datorn och kollade runt lite medans jag låg i sängen. 12.35 messade Tony mig och sa att jag kunde komma bort kl 1 på möte, så då gick jag in i duschen och sedan gjorde jag lite havregrynsgröt med russin och kanel och på vägen ut, så slängde jag in handdukarna och två lakan (mitt och et som mamma hade) och så gick jag till Tony. Det var regnigt, så tog min ladybird coat :D

 

På vägen dit, så mötte jag Avril vid pub-parkeringen och hon gav mig en påse med saker till Mad.

På mötet tog jag upp:

*att jag skulle behöva en brevlåda av något slag, så att inte min post blir blöt. En liten låda, vad som helst skulle bli bra! ...och på tal om brevlådan, så hade Tony fått två brev som komit till Tims hus förra veckan (som innehöll mitt bankkort)!!!

*att jag skulle behöva nål och tråd som jag har frågat om så många gånger, men Mad glömde, så hon gav det till Caroline som också glömde, så hon gav tillbaka det till Mad och nu glömde hon det igen.. Haha :)

*att jag dkulle behöva en skrapa till bilen och Tony sade igår att jag kunde ta en som de hade, så det fick jag.

*vad jag är skyldig för gymmet, men Tony visste inte. Han sade att det skulle stå på den gula lappen som jag fick nrä vi skrev på.

*att vi måste sätta ett sista datum för mitt år, eftersom biljetterna kommer bli dyra och fulla inför OS (Olympiska Spelen). Det startar 27 juni och håller på i 5 veckor. De sade att de kunde vara flexibla med datumen att åka tidigare än juni, men också om jag ville stanna längre. Angående lägenheten, så har Emma sagt ett år, men om jag kanske vill stanna ytterligare ett år, så skulle de kolla på det, för de vill gärna ha en volontär igen i alla fall och i såfall skulle jag vara först på listan sade dem. De skall kolla på fonder och lite annat. Jag vet ju inte heller om jag skall åka till Sverige och gå Svenska Kyrkans grundkurs. Isåfall med Catharina ;)

De sa att jag kan åka hem och komma tillbaka till hösten igen annars, eller om jag vill resa lite i England... Det är bara det att jag vet inte vad jag skall/vill göra.. Hittar jag någon person här, så kanske jag stannar.. Å andra sidan är ju 4 månder inte så långt att pendla om jag nu skall göra kursen, MEN är det någon idé att gå den kursen ens om jag kanske inte ens skall jobba i Svenska kyrkan, jag menar om jag kanske flyttar hit.. då är ju de 5000 till spillo.. Ah, klart jag kommer lära mig saker också, men då är det kanske bättre här.. Hm, jag får tänka mer på det!!! Skulle vilja ha lite mer tid bara, för jag kan ju inte förutspå hur jag kommer känna nästa höst!

 

Lucy Adnett hade skickat ett mail om TFG-konferansen i januari och jag skickade min nya dietlista:

Can't eat:
Milk
Pork
Seafood
Cooked vegetables
Food with salt
Added fat
Apples and Pears

If I have to be there at 10 am the 16th you have to send me new tickets, cause you said 10.30 first at the meeting point and my train arrives 10.15 at Sheperds bush... :/

Japp, hon ändrade mötestiden i mailet och skrev att den som kommer efter 10 kan de inte vänta på.. ÖÖÖH, vad fan är det lixom.. De har ju gett mig biljetter, så att jag anländer 10.15..

Hon svarade sedan att det är för dem som åker dit själva - som har busskort och inte får komma för sent. :)

 

 

 

Slängde in påslakanen också (mina och mammas) och tog upp veden som har legat nere i hallen en vecka typ och torkat. Försökte starta en brasa, för det blev jättekallt vid 4, men ack, nej det gick inte, så drog igång värmefläkten istället..

 

Blev hungrig vid halv 5, men var bara sugen på 'frukt och nötmix' och som tur vad hade jag det. Visste att jag var tvungen att äta någon gång ändå, så jag gjorde en skål havregrynsgröt också; på julvis såklart!

 

Kl 6 satte jag mig på golvet och packade in osthyvlarna och älgarna som jag skall ge i julklapp till de jag jobbar med. Blev Yellowcardmusik till det, för jag är så trött på julskivan som jag har spelat sen jag fick den av Jane Newberry... xD

Gjorde en spenatburgare (två rostade mackor med lite majonäs och massor av spenatblad däremellan) MUMS! :D Blev klar med allt vid halv 8. Då skrev jag även ett julkort till Jayne, Simon, Seb, Emanuel och (?) Chaffe och ett till Di och Tim och ett till Hillary och Collin och ett till Liz och Phil. Sedan tog korten slut, så jag hann inte göra ett till Emily.. Fast jag har ju heller inte träffat henne så många gånger.. Hon kommer ju inte till kyrkan, men hon har kört mig flera gånger till young farmers med hennes dotter Aimee. Well, de får förstå att jag inte kan skicka till ALLA..

Vid 8 blev jag lite hungrig igen, men åt inget, en halvtimme senare kände jag ett starkt behov av färskt kallt vatten! För några dagar sedan, så bytte jag min läppiercing till min ''genomskinliga'', fast nu har jag en zebrakula i istället, men den gör att man blir hungrig.. Jag har också lite ont i tänderna på den sidan, så antar att det är för den. Det är lätt att tugga på den när man inte har något att göra...! Eller när man skall koncentrera sig på något..! Eller också när man har fullt upp att göra... (Typ alltid då asså..)

 

Sedan slängde jag in de blåa sänglkäderna som Vincent hade när de var här och hängde upp påslakanen. Handdukarna var inte torra ännu, men det gjorde inget, för det är ju bara att hänga upp de i badrummet! Imorgon bitti går nog värmen på också, så då är de garanterat torra! :)

Det är faktiskt ganska stökigt hemma nu.. Har lite disk (inte mycket, men det ser stökigt ut, för jag har diskad disk på diskstället och jag har kläder i fotöljen som måste in i garderoben innan de behöver tvättas. Ah, lite av det skall till tvättlådan också! Mitt bord är ett pysselbord just nu och har varit det i en vecka nu..

 

Vid halv 10 satte jag igång med ändrigarna på the timetable för året och fyllde i lite exempel på historier och ändrade orden i the pearls of life till mer brittiskt och vissa felstavningar.. Var klar med det kvart i 11 och då började jag faktiskt bli lite trött! Min hälsena var mycket bättre på kvällen nu (23 timmar senare typ), dock var ryggen lite sämre. När jag tänkte på att jag skulle till gymmet imorgon, så började det pirra i magen igen. Dels för att det kanske blir konstigt att träffa Andy nu när jag har smsat.. Däremot, så har jag inte hört av mig sedan i torsdags ändå, så. Mer pirrig tror jag ändå för att träffa Freddie, men inget dåligt, nervöst pirrigt, utan bara bra! :) Däremot har jag en känsla över att Freddie inte kommer vara där bara för att det börjar närma sig jul nu, men jag får hoppas - och om han är där, så vill jag ju fråga honom om han har lust att ses någon gång, men jag kommer aldrig våga..!

 

Förresten, så på grund av att jag svälter ner mig nu, så är jag lite tröttare, men också smalare och tommare.. Nu vet jag varför det kallas bilring förresten, det känns/ser ut som att jag har en faktiskt. Det ser bra ut i midjan, men precis runt höfterna är det en BADRING! Folk kan ju också kalla det för kärlekshandtagen, men nje... Vill ha bort det och jag är ju på väg nu när jag gör mag och ryggövningarna på gymmet! :)

Borstade tänderna, ställde in värmefläkten i sovrummet och hoppade i säng kl 11 och somnade till Gladiator en halvtimme senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0