17 dec - hemmadag + barnvakt till Emanuel


Lördag

 

Vaknade 9.30, men somnade om, för ajg skulle fan ta min sovmorgon idag!

Fan, jävla banken ringde och väckte mig kl 10 på en lördag!!! I all hast svarade jag på svenska.. Han pratade blixtsnabbt och trots att jag bad han slowa down fyra gånger, så pratade han lika fort ändå, så jag sa att någon annan som kan prata långsamt får ringa upp en annan gång..

 

Slog då på datorn och kollade mailen och lite annat, men var så trött, så tänkte att jag skulle vakna upp till en film istället. Satte på Robin Hood (den nya otecknade) och efter halva filmen, så ringde Tony, men jag kände inte för att svara nu på min lediga dag och om han kanske skulle fråga om att få låna bilen, för jag måste handla lite idag och även dra till gymmet..

 

Tog en kroppsdusch och sedan gjorde jag havregrynsgröt på julvis med lite nötter i och tittade klart på Robin Hood. Den var faktiskt ganska bra, men en engångsfilm, så jag raderade den. Då mitt minne börjar gå neråt igen, så tog jag även bort några andra filmer. Saw-filmerna och Harry Potterfilmerna tar nog väldigt mycket plats, för att inte tala om Beauty and the Beast (otecknade) serien, men de vill jag inte ta bort. H.P och Saw är så bra och värda att spara och har ju bara sett lite på Beauty and the Beast.

 

Jane Chaffe smsade mig och frågade om jag kunde vara barnvakt vid 7 ikväll istället för igår och det svarade jag ja på!

Jag hade verkligen ingen ork att dra till gymmet när klockan var halv tre.. Tänkte att vila lite till för att könna om jag blev uttråkad på det och fick energi till att åka in, men kände samma en timme senare..

 


Gjorde en liten SantaYourself på facebook..


Hip Hop

Surfing

Från 'Jingle bells' till 'We wish you a merry christmas'!

 

Nu var det två år sedan jag gjorde detta, om inte tre kanske till och med.. Minns att jag inte hittade det förra året i alla fall, men måste säga att de andra åren hade roligare danser, men de här funkar. Den tredje här är ganska bra faktiskt! :)

 

Kvart i 7 fixade jag mig och stack för att ''barnvakta'' Emanuel Chaffe.

Han åt kvällsmat när jag kom och Jane och Simon stack strax efter att jag kom. De hade lagt fram en £10:a som jag skulle ta. Om det blev mer timmar, så skulle jag säga till, men de trodde Seb skulle vara hemma vid 9.

Emanuel poppade en påse popcorn (jag ville inte ha) och så gick vi in till TV-rummet och kollade på Harry Potter och fenixorden. Den hade gått en stund och vi såg inte hela heller, utan zappade lite. Jag tog en te vid 8 och vid 9 gick han upp och lade sig. Då kollade jag på 'Westlife - last time' och övade på vad jag skulle säga för att fråga Freddie om han ville ses någon dag..

* Hi, may I bother you for a second?

* I was just wondering if you'd like to catch up with me some day?

* I was wondering if you could help me with one thing?

** I'm sort of new in this area and it would be nice to see more than just the gym, so what I want to ask is if you'd consider showing me any place here around? A fun place, or just very English maybe?

Dock behöver jag en annan fråga också om jag inte skulle våga fråga något av ovanstående..

 

Gjorde även lite rump/ryggövningar från soffan medans jag tänkte och skrev ner det som ett sms på mobilen, för jag kunde inte sitta still...

Seb kom hem 23.30, så då gick jag hem.. Var hungrig, men kunde inte äta något som jag hade.. Jo, tog två clementiner, så kändes det lite bättre. Gjorde två julkort också till Tommy och Pappa & co, resten får bli imorgon. De MÅSTE ju skickas nu, det är säkert redan försent ändå, men på måndag morgon skall de med posten!!!

Hoppade i säng vid 1, somnade vid 2.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0