13 dec (LUCIA) - babysång avslutning, Messy Church, gym Freddie+Andy

Tisdag

 

Gick upp kvart i 9, kokade ägg, tog på mig, sminkade mig, packade väskan och var klar 20 över 9.. Jisses, jag letade efter saker att göra innan jag åkte för att jag hade så mycket tid kvar.. 9.35 åkte jag till Jane Newberry för sista babysången för året.

 

Nancy hade precis gått upp när jag kom och Jane var klar med allt och hade hemmagjorda mints pies i ugnen.

Ben och Elliots mamma sa att jag gärna fick vara barnvakt någon gång, så jag sade att det bara var att ta mitt nummer från Jane, så kunde vi höras om det! Attans, vet inte vad hon heter, något på P...

Felix ettårsdag idag, så vi sjöng 'Happy Birthday' och Emmas bror Steven var där, så han skulle hjälpa till med barnen och det passade ju bra, eftersom jag ändå skulle ha Messy Church idag.

 

Jag åkte till kyrkan i Coldharbour och lade in krubban. Några killar jobbade där och lagade dörren, en ganska snygg kille sa hej till mig och pratade i någon minut och så. Får se om jag hinner dit innan 11 imorgon, för de skulle vara klara och borta då sade John som också var där.

På vägen hem plockade jag lite kvistar som jag kan använda till brasan.

 

MESSY CHURCH:

Gick till kyrkan med grejjerna kl 12. Tappadelådan TVÅ gånger! Knackade jättelänge på bakdörren, men ingen öppnade, så jag ringde både Tony och Mad, men ingen svarade. Då gick jag till framsidan och kom sedan på att det var ju kl 1 vi skulle ses. Tänkte 'skönt' ändå, för nu hade jag massa tid att förbereda!

Ställde i ordning stolarna, så att det bara var att ta in borden sedan och ritade av mallarna och klippte ut lite, men ändå så att de skulle klippa också.

Vi hade fem bord, ett med julgransdekorationer (boll, gilang, kon och hjärta), ett med änglar, ett med plantera lökar som kommer växa på våren, ett med snöflingor och ett med dekorera pepparkaksgubbar.

 

Först kom det 6 barn och jag trodde att det skulle vara det, så vi startade vid ett bord och gick runt med dem. Sedan började det fyllas på med barn allt eftersom och på slutet var det över 20 barn! :O :D

HÄRLIGT!

 

Vi städade medans barnen och Tony hade en andakt och sedan blev det bakad potatis med vita bönor i tomatsås - vilket faktiskt var ätbart om man blandade det med potatisen.

 

 

John och Helens barn: Isabelle, (?), (Megan)

Tvillingarna Charlie och Romily + Isabelle (storasyster).

Emily och hennes storasyster Megan.

Donnas tre söner [Voum], Daniel och (?)

Heles Simkins och hennes söner Luke och Jake

Emanuel Chaffe och hans kompisar och MASSA FLER :)

 

Fy, var HELT SLUT efter allt var städat och klart, men bestämde mig ändå för att dra till gymmet! Packade väskan snabbt när jag kom hem och åkte! Fy vilken kö det var idag! Tog 20 minuter att komma till Dorking!

 

GYM:

18.45-22.30

Stretchade direkt när jag kom, Andy var precis på väg att gå, men jag sa, nej, ses snart, skall bara byta om snabbt! Skyndade mig och gick ut och stretchade direkt.

Freddie var personlig tränare och hade en kund och han mimade någonting till Andy och log typ, men han förstod inte vad det var, så han gick bort till rullbandet där Freddie var och frågade vad han sa. Jag frågade inte, men var ganska säker på att det var något om mig eller min stretch, haha..

 

Freddie kom och satte sig vid mig på slutet och gjorde en snabbsplitt. 22.30 släckte han och gick direkt.. jag missade honom.. Han gick med en tjej som jobbar i simhallen som badvakt.. Jag menar jag kan ju också vänta på min arbetskamrat, speciellt om de skall åt samma håll sedan också, hoppas bara att de inte har mer än så, men vi får se :)

 

Lade mig 23.15 och såg äntligen klart på Ensam Hemma 1 :) Så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0