11 dec - Nativity Coldharbour, pyssel, Carol service Abinger

Söndag

 

Gick upp 8.30 och gjorde havregrynsgröt, tog på mig min nya röda skjorta, svarta leggins, bruna långstrumpor, svart kjol och svart kavaj och som pricken över i:et hade jag mitt svarta glittriga stora rosettdiadem :D ALLA jag pratade med idag i Coldharbour sade: 'you look very smart!' ;)

Tog med mig äggkopparna till Coldharbour som Jane hade bett om och hon kom med Nancy (hennes dotter) kvart över 9 och så gick vi fram i kyrkan och lade upp alla instrumenten.

(Affishen som jag gjorde inför den här dagen)

 

Efter sångstunden, som för övrigt var väldigt mysig, så stannade vi en halvtimme och tjötade med folk och ställde tillbaka bänkarna och sedan var det en kort service (utan musik) och så åkte vi hem. Tony körde hem, för Mad hade åkt tidigare i den grå bilen.

 

Gjorde i ordning christmas chime med lite grönt paketsnöte och min Tiger i pepparkaksdräkten (som jag köpte i London när jag och mamma var i Disneyaffären) när jag kom hem. Sedan skrev jag en kort julpjäs som jag tänkte att jag och Nancy kunde framföra på Tot's prays om hon har kan. Hon sade nämligen idag (genom Tony och hennes mamma Jane) att hon kunde vara med och hjälpa till på onsdag, för det skulle nog bli några fler barn då. SKÖNT!

 

Sedan gjorde jag även ett pyssel som de kan göra. Tänkte att de kunde göra julkort som ett litet stall och när man öppnar det så står Maria med Jesus i sin famn och Josef brevid (väldigt enkla gubbar!).

 

Gjorde grönsakssoppa vid 15.30, mums med lite varmt när det är så kallt ute (och i lägenheten)...! Min onyttighetsperiod på tre dagar är verkligen över nu! :P Back to nötter, majs och morötter igen!! <3

 

Satte på Ensam hemma 1 från 1990 som jag laddade ner igår och somnade kl 6 till 23 minuter över. Skyndade  att sätta på mig skjortan och kavajen och gick till kyrkan för Carol Service 18.30 i regnvädret.

Kom dit precis när de börjat och alla platser var fulla, förutom ett litet space i de främre bänkraderna. Fy, jag skämdes över att vara sist, fastän jag faktiskt var där halv! Sjöng inte så mycket, dels för att jag inte orkade och dels för att jag har så ont i mina ögon! Jag kan inte titta ner och läsa, utan måste ha de rakt framför mig, eller helst lite uppåt till och med, men hur fint är det att stå med boken mitt i vädret.. Kaanske inte så fint nej :)

 

Jag hjälpte till att servera mints pies och alla ville ha en, så jag hann inte smaka på de hemmabakta. Smakade på sista köpta, men den var inte alls god! De frågade vad vi har i Sverige istället och då sade jag saffransbullar :) Eller ah, visste inte direkt vad lussekatter hette på engelska, så jag sa gula bullar. Jane Ratner sade att det var saffran i och att säga saffran på engelska låter som svenska med engelskt uttal, så det var lättare än jag trodde!

De drack även varmt rött vin som de kokat med en apelsin och något te och något annat, men det smakade mest som vattenutspätt vin.. Di bjöd hem mig den 20e till dem kl 6.45 typ för någon Carol-grej.. :) Skall bli trevligt!

 

Efter att ha städat, så visade Tony mig att han skrivit ut julkorten till EYMG och Mad visade mig vart julkrubban fanns :) Jag kom hem vid 8-tiden och satt lite vid datorn först och sedan fortsatte jag med mina pyssel!

Gjorde Maria, Joseph, Jesus, får, oxar, åsnor och stjärnor och vek själva stallet i 3, så att det blev som en port som öppnades och innuti skall man då klistra in alla figurerna! Hoppas det blir lyckat, jag själv är ganska nöjd faktiskt. Bara jag inte har förberett för mycket för dem! De kan ju fixa på framsidan också, så tar det lite mer tid.

 

Planerade massor i kalendern och skrev upp saker inför morgondagens möte:

* Matpengar (detta blir 6e veckan då jag inte fått något)

* Tot's prays är ju varje andra onsdag i månaden, så då skall jag lägga ett förslag att ha Messy Church var fjärde onsdag i månaden istället för en tisdag, för dels då blir det som denna veckan kaka på kaka och sen så missar jag ju min barnvaktstid.. Inte för att det ingår i mitt jobb, men jag vill verkligen göra det! Det är roligt, lärorikt, trevligt, socialt och jag får lite extra pengar för det och jag är ju ändå i Coldharbour med Jane Newberry, så det är ju ingen extra bensin för mig då.

- Ang Tot's prays på onsdag: CD-spelare, Julspelsreplikerna som jag skrev idag + visa mitt pyssel och se vad de tycker.

* Messy church - finns allt?

* Teen Crew: Jag har frågat om de kan hjälpa till den 18e med Christingle och McCance är inte säkra, inte Lucy heller, de andra kan inte.

- Även att jag gjort en facebookgrupp och fråga om crew-kvällen.

* Vilken tid Mad skall hämta upp mig den 15e, för hon gav mig en biljett till någon kyrkkonsert på torsdag i Holmbury St Mary, så jag skall gå med två äldre damer, vilket skall bli trevligt. Dock missar jag många timmar på gymmet, men får hinna dit en sväng i alla fall! :)

* Fråga Mad om nål och tråd, så att jag kan sy mina förbannade kläder :)

* Vill även fråga VARFÖR de har kallvatten och varmvatten separat i många hus i England.. (även om inte jag har det som tur är..)

 

Slängde in en svart tvätt, så att jag får fräsha träningskläder imorgon! :) Inte för att kläderna var svarta av smuts, utan jag har ju tränat i dem och annat som jag har haft på mig nu under dagarna, så :)

Tog den sista skvätten av första tvättmedelsflaskan idag med (jag har två till), så jag behöver nog bara köpa en till innan mitt år är slut (om ens det), men jag väntar såklart tills dessa två är slut - eller nära på att ta slut i alla fall.

 

Gjorde en affish för CREW PARTY 2012:

Tänkte glada färger och bollar, eftersom vi planerar att köra Twister bland annat.. Jag vet inte om vi skall starta kl 7, men det såg ut som en bra tid :D Jag kan ju alltid ändra och när Tony godkänt det, så slänger jag upp den i facebookgruppen :)

När jag var klar med allt (+ bloggande) var klockan 1.40 och då hoppade jag in i duschen och sedan tog jag datorn till sängen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0